87% SUCCESRATIO IN 2022
EXPERT IN WHIPLASH EN MIGRAINE
De specialist in het behandelen
van klachten na een ongeval
Ook begeleiden en ontzorgen wij jou tijdens het letselschadetraject.
Met onze regievoering sta je er niet alleen voor!
Jouw pijn is
onze uitdaging
Door onze persoonlijke ervaringen met klachten na een ongeval weten wij hoe het is en wat daarbij komt kijken. Ook weten wij hoe het is om pijn te verminderen, te verhelpen en ermee te leren omgaan.
Na een ongeval
Heb je een ongeval gehad en ervaar je lichamelijke, psychische of cognitieve klachten? Dit zorgt meestal voor beperkingen in het dagelijks functioneren. Deze beperkingen zijn te merken tijdens studie, werk, sociale activiteiten en in je privé omgeving. Naast al je klachten en beperkingen zijn bij je letselschadetraject vaak verschillende mensen en organisaties betrokken, zoals advocaat, arbeidsdekundige, artsen, therapeuten, uitkeringsinstantie en verzekeraar. Iedereen wil iets van je en dat is erg intens. Jij beleeft de wereld nu anders dan de mensen om je heen.
Ook de onbegrip, machteloosheid, boosheid en aanhoudende klachten versterken elkaar en staan je verwerking en herstel in de weg. Terwijl jij, degene die het is overkomen, meestal niets liever wilt dan terugkeren naar werk, terug naar de routine en terug naar het plezier in het leven.
Naast het behandelen van je klachten kunnen we je ook op andere vlakken helpen. Denk hierbij aan het begeleiden, ontzorgen, gesprekken met een ervaringsdeskundige en nauw contact met alle betrokken partijen houden. Zo heb je meer rust en kan er meer focus worden gelegd op het herstel.
Bekijk bij meer informatie wat verstandig is om te doen als je klachten ervaart door een ongeval, wat wij voor je kunnen betekenen en hoe je er vanaf kunt komen.
Maak kennis
Ons team bestaat uit professionals met verschillende achtergronden en expertisegebieden. Leer ons team beter kennen door de verschillende profielen hier te bekijken.
Neem gerust contact met ons op als je vragen hebt. We kijken ernaar uit om van je te horen.
Veelgestelde vragen
Bekijk hier de meest gestelde vragen en bijbehorende antwoorden. Staat je vraag er niet bij? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.
Waarom kunnen jullie pijn wel verhelpen waar een revalidatiecentrum dat niet kan?
Waarom anderen het niet zouden kunnen, daar kunnen wij geen antwoord op geven omdat we ons niet bezighouden met wat anderen precies doen. Wat wij wel kunnen zeggen is dat onze behandelmethode is ontwikkeld om pijnklachten te verminderen en op te lossen.
Door verklevingen op te lossen en spieren te normaliseren naar een goede basisspanning zullen klachten in hevigheid en frequentie sterk afnemen of zelf volledig verdwijnen. Daar waar dat niet volledig lukt, helpen we je om je belastbaarheid te vergroten en je te leren omgaan met je klachten.
Worden jullie vergoed door de aansprakelijke verzekeraar?
Als er een letselschadetraject loopt met de aansprakelijke verzekeraar, worden onze behandeltrajecten in de meeste situaties volledig vergoed.
Geven jullie ook advies welke stappen ik het beste kan doorlopen in mijn letselschadetraject?
Ja, wij begeleiden en ontzorgen je op alle vlakken waar dat mogelijk is. Ons team heeft inmiddels zoveel ervaring dat wij goed weten waar je tegenaan kunt lopen. Hierdoor kunnen wij heel gericht alle stappen aan je voorleggen. Je hoeft niet eens bij ons onder behandeling te zijn om advies van ons te krijgen. We zijn er voor iedereen die een ongeval heeft gehad.
Wij kunnen je ook helpen bij het vinden van een belangenbehartiger die bij je past, adviseren over welke medische stappen verstandig zijn om te nemen, kunnen je een gratis onderzoek bieden als je denkt dat de huidige therapie die je volgt onvoldoende resultaten oplevert en kunnen je ook behandelingen bieden voor lichamelijke (pijn)klachten of psychische of cognitieve klachten.
Hoe vaak moet ik per week behandeld worden?
Dat hangt af van de situatie maar gemiddeld genomen beginnen we een aantal weken met twee keer per week te behandelen.
Als het wat beter gaat met de klachten gaan we zo snel mogelijk naar een frequentie van eens per week, eens per twee weken tot eens per maand of zelfs maanden. Het is de bedoeling dat behandelingen een duurzaam effect hebben.
Kunnen mijn klachten door jullie behandelingen ook (tijdelijk) erger worden?
Ja, de klachten kunnen tijdelijk erger worden. Dit zien we vooral gebeuren in het begin, als er direct op het klachtgebied wordt gewerkt.
Het is meestal een reactie op een behandeling die dezelfde dag of de dag erna optreedt. Doorgaans hebben mensen dan een dag of twee meer last van hun klachten, waarna de reactie weer afneemt.
Hoe lang duurt een behandeltraject?
Meestal duurt de eerste periode, waarin 1 of 2 keer per week wordt behandeld, zo’n 2 tot 3 maanden. Daarna zal het al een stuk beter met je gaan. Met de overgebleven klachten zou je doorgaans het werk en andere sociale activiteiten weer op kunnen pakken.
Vanaf dit moment zullen we de frequentie van behandelen al snel naar eens per maand zetten. Het is namelijk belangrijk om te weten of de klachten ook langdurig minder blijven of helemaal wegblijven. Uiteindelijk kan het 6 tot 12 maanden duren voordat het behandeltraject volledig wordt afgerond.
Kan ik ook in de avond of weekend bij jullie terecht?
Ja, het is mogelijk om in de avonden behandeld te worden. In het weekend genieten wij van onze rust.
Wat als ik toch pijnklachten krijg als het behandeltraject is afgesloten?
We volgen je in totaal 2 jaar om te bekijken of onze behandelingen ook duurzaam effectief zijn. Als je bij ons een behandeltraject hebt afgerond, dan is er voor jou altijd ruimte voor nazorg.
Wij begrijpen dat je er in de toekomst niet alleen voor wilt staan. Uiteraard willen wij dan ook onderzoeken waardoor de pijnklachten zijn teruggekomen zodat wij dit in de toekomst kunnen proberen te voorkomen.
Worden er ook kosten aan mij doorberekend?
Nee, er worden geen kosten aan jou doorberekend voor letselschadetrajecten. De kosten declareren wij namelijk rechtstreeks bij de aansprakelijke verzekeraar.
Het zou wel kunnen voorkomen dat de aansprakelijke verzekeraar het traject van ons wel wil vergoeden maar dat ze aan jou een voorschot gaan uitkeren zodat jij ons kunt betalen. Als dit de situatie is, dan zullen wij wel de factuur naar jou sturen. De factuur voldoe je dan wanneer het voorschot aan jou is overgemaakt.
Wanneer kan ik bij jullie terecht?
Je kunt op elk moment bij ons terecht. Of het meteen na je ongeval is of pas later, als je vanuit je belangenbehartiger bij ons komt of op eigen initiatief contact met ons opneemt.
WAT CLIËNTEN ZEGGEN
Een aantal Testimonials
Bekijk hier wat een aantal van onze cliënten hebben geschreven
na aanleiding van een behandeltraject bij Hekman & Kosters.